0
Posted in Inspirace
23. 11. 2018

Hýčkejte svůj imunitní systém

Podzim a zima dávají zabrat našemu imunitnímu systému. Ze zahrad a venkovních teras se přesunujeme do vyhřátých interiérů a ven se dostáváme, jen když to je bezpodmínečně nutné. A jakmile se ocitneme venku, začne se naše tělo potýkat s vysokými teplotními rozdíly, které obzvláště horním cestám dýchacím vůbec nesvědčí. A tak se proti nim brání.

Pak stačí, abychom se málo oblékli, nebo na nás někdo kýchnul v prostředcích hromadné dopravy, a onemocníme. V lepším případě nemocí z nachlazení, což je oficiální název pro rýmu a kašel, v horším angínou, nebo chřipkou. A pak už nám nezbyde nic jiného než ulehnout do postele a nějakou dobu z ní nevstát. Daleko lepší ovšem je do tohoto bodu se vůbec nedostat, tedy učinit maximum pro to, abychom vůbec neonemocněli. Jednou z cest je posilování imunitního systému.

Prevence je základ

Nezasvěcenému se může stát, že z posilování imunitního systému se stal velký byznys. Ono na tom ale něco skutečně bude. Pokud chceme, aby náš imunitní systém pracoval tak, jak má, a skutečně nás chránil, musíme mu v tom trošku pomoci. Tedy mu věnovat náležitou péči i v době, kdy jsme zcela zdrávi.

Zbavte se stresu!

Největším nepřítelem imunitního systému je stres. Pokud jej ze svého života vyeliminujete, máte vyhráno. Ale ono to vždycky nejde. Smířit bychom se měli s tím, že k dnešnímu životnímu stylu stres bohužel patří, ovšem jde o to, v jaké míře. Receptů, jak nakládat se stresem, na internetu najdete celou řadu. Důležité je naučit se odpočívat a starosti doslova házet za hlavu.

Zaměřte se na svůj jídelníček

Základem silného imunitního systému je pravidelná strava připravená z čerstvých surovin, dostatek tekutin a vitamínů, především C, D a E spolu se zinkem a hořčíkem. Na vašem talíři by proto neměly chybět citrusy, kiwi, ořechy, luštěniny a listová zelenina. Skvělým zdrojem vitamínu C je i kustovnice čínská nebo rakytník. Máte-li obavy, že vitamíny a minerály svému tělu nedodáváte přirozenou cestou, zařaďte do svého jídelníčku kvalitní doplňky stravy. Imunitní systém náležitě nabudí například přípravky REISHI + Zinek a vitamín C nebo GRAVIOLA PLUS od Naturvity.

Choďte na procházky

K tomu se hýbejte, dodržujte pitný režim a choďte často ven. I když tam je počasí, do kterého byste ani psa nevyhnali. Apropos psi. V tomto ohledu jsou na tom lépe majitelé pejsků, které jejich čtyřnozí miláčcii donutí alespoň obejít pár bloků. I krátká procházka se totiž počítá.

Comments & Reviews

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*